Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5374
Title: | De dónde venimos y hacia dónde vamos en la formación de profesores de español como lengua extranjera |
Other Titles: | Where do we come from and where are we going to train teachers of Spanish as a foreign language |
Authors: | ARGUELLO, M. Vicenta González MOLINA, Begoña Montmany |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Formação continuada de professor |
Issue Date: | 20-Apr-2020 |
Citation: | ARGUELLO, M. Vicenta González; MOLINA, Begoña Montmany. De dónde venimos y hacia dónde vamos en la formación de profesores de español como lengua extranjera. REGIT: revista de estudos de gestão, informação e tecnologia. Itaquaquecetuba, v.14, n. 2, p. 89 - 101, jul - dez, 2020. Disponível em: http://www.revista.fatecitaqua.edu.br/index.php/regit/article/view/REGIT14-D6. Acesso em: 19 de julho de 2021 |
Series/Report no.: | REGIT: revista de estudos de gestão, informação e tecnologia v. 14 n. 2, p.89 - 101 - julho - dezembro/2020; |
Abstract: | En este artículo presentamos un panorama de la internacionalización de la formación de los
profesores de español lengua extranjera, que tiene una demanda cada vez mayor en el mundo.
Además, destacamos como este profesorado se ha profesionalizado en los últimos 50 años,
gracias a iniciativas de programas de formación de instituciones públicas y privadas de
enseñanza y, finalmente, discutimos las perspectivas del desarrollo de la competencia digital en
el itinerario formativo docente. Neste artigo apresentamos um panorama da internacionalização da formação de professores de espanhol como língua estrangeira, que tem uma demanda cada vez maior no mundo. Além disso, destacamos como esse professorado tem se profissionalizado nos últimos 50 anos, graças a iniciativas de programas de formação de instituições públicas e privadas de ensino e, finalmente, discutimos as perspectivas do desenvolvimento da competência digital no itinerário formativo docente. In this article we present an overview of the internationalization of the training of teachers of Spanish as a foreign language, which has an increasing demand in the world. Besides, we highlight how these teachers have become more professional over the past 50 years, thanks to the initiatives of training programs by public and private educational institutions and, finally, we discuss the prospects for the development of digital competence in the teacher training itinerary. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5374 |
ISSN: | 2359-1145 |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos do CPS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
De dónde venimos y hacia dónde vamos en.pdf | 220.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.