Please use this identifier to cite or link to this item: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5127
Title: E-commerce ou marketplace: aplicabilidade no varejo.
Other Titles: E-commerce or marketplace: applicability in retail
Authors: FERREIRA, Dímerson Vicente
LUCAS, Carlos Alberto
metadata.dc.type: Artigo científico
Keywords: Comércio eletrônico;Distribuição de materiais;Varejo;Gestão do fornecimento
Issue Date: Jan-2018
Publisher: 109
Citation: FERREIRA, Dímerson Vicente; LUCAS, Carlos Alberto de. E-commerce ou marketplace: aplicabilidade no varejo. Revista EduFatec: educação, tecnologia e gestão, Franca, v.1, n.1, p. 1-18, V.1 N.1 ,jan./jun. 2018. Disponível em: https: https://revistaedufatec.fatecfranca.edu.br/wp-content/uploads/2018/07/D%C3%ADmerson-Vicente-Ferreira.pdf. Acesso em: 24 maio 2021.
Series/Report no.: Revista EduFatec: educação, tecnologia e gestão;V.1 ,N.1 janeiro-junho/2018
Abstract: Este artigo tem por finalidade descrever como surgiu e no que consiste o marketplace aplicado nas vendas eletrônicas por meio da internet, a fim de que esse recurso seja mais divulgado, objetivando demonstrar atualmente as principais empresas que atuam no mercado nacional, no varejo de móveis e eletrodomésticos, ainda trazendo um breve relato histórico para compreender a diferença destes recursos de vendas eletrônicas que popularmente é citado como: comprei pela internet. É fato que cada vez mais as empresas estão interagindo através de sistemas de computação e de comunicação usando a tecnologia para trocar informações e aproximar seus clientes, agilizando o processo de compra e venda. O marketplace vem crescendo e é percebível que cada vez mais, as pessoas estão aderindo às compras e as facilidades, comprando por meio da internet. Foi utilizado pesquisa bibliográfica, livros, artigos e revistas on-line para coletar dados e informações com objetivo de conhecermos os principais motivos que justificam o crescente número de empresas que estão aderindo ao marketplace ou e-commerce para realização de suas vendas on-line
The objective of this article is to describe and what is in the marketplace and how it came about, applied in electronic sales through the internet. In order to be more wellknown, this resource aims at demonstrating currently the main companies that operate in the national market in the retail of furniture and appliances, in addition to bringing a brief historical account to understand the difference of these features of the electronic sales that is popularly mentioned like: “I’ve bought on the internet”. It is a fact that more and more companies are interacting through computer systems and communication, using technology to exchange information and to have their customers closer, streamlining the process of buying and selling in the retail market. The marketplace is growing and it is noticeable that more people are using the purchases and the facilities, buying through the internet. Books, articles and online magazines were used at this research to collect data and information to know the main reasons for the growing number of companies that are joining the marketplace or e-commerce to conduct out their sales online.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5127
ISSN: 2595-5942
Appears in Collections:Artigos de Periódicos do CPS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
E-COMMERCE OU MARKETPLACE APLICABILIDADE NO VAREJO.pdf607.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.