Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4944
Title: Plano de negócios: NGA Consultoria
Other Titles: Business plan: NGA Consultoria
Authors: LIMA, Anderson Leonardo
MARGATO, Guilherme
BORGES, Natália Garcia
Advisor: CABRINI, Sérgio Luiz
Other contributor: SCHLUTER, Mauro Roberto
FRANCISCHETTI, Carlos Eduardo
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Empreendedorismo;Planejamento estratégico
Issue Date: 16-Jul-2020
Publisher: 004
Citation: LIMA, Anderson Leonardo, MARGATO, Guilherme, BORGES, Natália Garcia. Plano de negócios: NGA Consultoria, 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2020
Abstract: Este trabalho acadêmico do Curso de Gestão Empresarial da Faculdade de Tecnologia de Americana (FATEC) tem como finalidade a elaboração de um plano de negócios utilizando com ferramenta todos os conteúdos ministrados nas disciplinas no decorrer do curso. Ao longo do trabalho é apresentado informações sobre a caracterização da empresa, a análise de mercado, incluindo os estudos dos ambientes culturais, tecnológicos, legais e econômicos, o planejamento de marketing, planejamento operacional e financeiro. A criação da empresa tem como objetivo primordial, auxiliar, coordenar e prestar serviços de consultoria modular a fim de atingir o público de empreendedores, visando o sucesso, a melhoria interna e externa de sua organização. De acordo com o Sebrae (2019) “as micro e pequenas empresas representam no Brasil, 99,1% do total registrado. São mais de 12 milhões de negócios, dos quais 8,3 milhões são microempreendedores individuais (MEI)”. Através destes dados foi realizado uma pesquisa de mercado na cidade de Santa Barbara d’ Oeste e Americana no interior de São Paulo, na qual, foi observado que grande maioria dos empreendedores não possuem formação, cursos, ou até mesmo conhecimento básico sobre a gestão de empresas. Conclui-se então que este plano de negócio referente a construção de um escritório de consultoria se mostra favorável para sua implementação, mas é de extrema importância avaliar as necessidades de planos contingenciais, contra possíveis influências externas e econômicas
This academic work of the Business Management Course of the Faculdade de Tecnologia de Americana (FATEC) aims to develop a business plan using with tool all the contents taught in the disciplines during the course. Throughout the work is presented information about the characterization of the company, market analysis, including studies of cultural, technological, legal and economic environments, marketing, operational and financial planning. The creation of the company has as its primary objective, to assist, coordinate and provide modular consulting services in order to reach the public of entrepreneurs, aiming at the success, internal and external improvement of your organization. According to Sebrae (2019) “micro and small companies represent in Brazil, 99.1% of the total registered. There are more than 12 million businesses, of which 8.3 million are individual microentrepreneurs (MEI)". Through these data, a market research was conducted in the city of Santa Barbara d' Oeste and Americana in the interior of São Paulo, in which it was observed that a large majority of entrepreneurs do not have training, courses, or even basic knowledge about business management. It is concluded that this business plan related to the construction of a consulting office is favorable for its implementation, but it is extremely important to evaluate the needs of contingency plans, against possible external and economic influences.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4944
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1S2020_Guilherme Margato_OD0851.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open
Comprovante - Guilherme Margato.docx
  Restricted Access
72.9 kBMicrosoft Word XMLView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.