Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4905
Title: | Implantação de sistema de gestão em uma escola de idiomas |
Other Titles: | Implementation of a management system in a language school |
Authors: | MANZATTO, Flávia |
Advisor: | VULCANO JÚNIOR, Armando |
Other contributor: | MARTINS JÚNIOR, Alberto MANCIN, Francisco Carlos |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Inovações tecnológicas;Sistemas ERP;Administração de processos |
Issue Date: | 16-Jul-2020 |
Publisher: | 004 |
Citation: | MANZATTO, Flávia. Implantação de sistema de gestão em uma escola de idiomas, 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2020 |
Abstract: | Atualmente, devido a agilidade com que as informações são disseminadas e a constante evolução tecnológica, uma organização empresarial necessita de ferramentas que possibilitem esta agilidade. Neste estudo de caso será apresentado o processo de implantação de um Sistema de Gestão Empresarial, ERP, em uma escola de idiomas, com o objetivo de melhor organizar e acompanhar o andamento da empresa pelo gestor. O método utilizado foi quantitativo e qualitativo dessa implantação além de livros e observações reais do processo de instalação do sistema. Esta mudança foi benéfica à instituição já que trouxe maior agilidade e eficácia para a mesma, principalmente para o gestor, pois apresentou melhores e mais precisas informações para tomar decisões a fim de abranger a instituição como um todo, mostrando que a tecnologia além de trazer melhores resultados também traz melhor ambiente de trabalho. Este projeto é importante para ressaltar que empresas que utilizam de vantagens tecnológicas especializadas, como sistemas diferenciados, atingem maior competitividade no mercado. Currently, due to the agility with which information is disseminated and constant technological evolution, a business organization needs tools that enable this agility. In this case study, the process of implementing a Business Management System, ERP, in a language school will be presented, in order to better organize and monitor the company's progress by the manager. The method used was quantitative and qualitative of this implantation in addition to books and real observations of the system installation process. This change was beneficial to the institution since it brought greater agility and efficiency to it, especially for the manager, it presented better and more accurate information to make decisions in order to cover the institution as a whole, showing that technology besides bringing better results also brings better working environments. This project is important to emphasize that companies in which they use specialized technological advantages as differentiated systems achieve greater competitiveness in the market. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4905 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1S2020_Flávia Manzatto_OD0845.pdf Restricted Access | 688.97 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
Comprovante - Flávia Manzatto.docx Restricted Access | 72.9 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.