Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4658
Title: Eventos comics: análise sobre as características deste mercado em ascensão
Other Titles: The growing market of comics events
Authors: SIMONETTO, Maria Helena Hernandes
Advisor: OLIVEIRA, Jucelaine Lopes de
Other contributor: MENDES, Elizabete Geralda
SILVA, Márcia Lázara Pinheiro
type of document: Outro
Keywords: Eventos;Informática;Jogos eletrônicos
Issue Date: 10-Dec-2020
Publisher: 114
Citation: SIMONETTO, Maria Helena Hernandes. O mercado em Ascensão dos Eventos Comics. 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Eventos)- Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2020.
Abstract: O crescimento do mercado geek, desde meados dos anos 2000, demonstra, que há um mercado consumidor para essa área. Motivado pelo sucesso dos filmes adaptados de histórias em quadrinhos, houve a expansão de outros produtos, como convenções: eventos onde fãs podem se encontrar e consumir produtos relacionados. Porém, como qualquer outro segmento profissional, onde o sucesso seja o objetivo, é necessário e fundamental que técnicas de gestão sejam utilizadas para o planejamento, acompanhamento e realização do evento. Esse trabalho apresenta como um evento pode ser gerenciado com o devido profissionalismo, utilizando como base a experiência de outros eventos e, também, as técnicas gerenciais de gestão de eventos, de forma a atender aos desejos do público-alvo e, obter o retorno aos organizadores.
The growth of the geek market, since the mid-2000s, shows that there is a consumer market for this area. Motivated by the success of films adapted from comic books, there was the expansion of other products, such as conventions: events where fans can meet and consume related products. However, like any other professional segment, where success is the goal, it is necessary and fundamental that management techniques are used for planning, monitoring and holding the event. This work presents how an event can be managed with due professionalism, using the experience of other events as a basis, and also the management techniques of event management, in order to meet the desires of the target audience and, to obtain feedback from the target audience. organizers.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4658
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria Helena Hernandes Simonetto.pdf
  Restricted Access
20.28 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.