Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33533
Title: | Tecnologia na construção de escolas inclusivas: plataforma digital de apoio educacional e emocional para alunos no espectro autista (TEA) |
Other Titles: | Technology in the construction of inclusive schools: digital platform for educational and emotional support for students on the autistic spectrum (ASD) |
Authors: | SOUZA, Lucas Dias Tomé de |
Advisor: | DEZANI, Adriana Alvarenga DEZANI, Henrique |
Other contributor: | SILVA, Djalma Domingos da CRUZ, Marcus Vinícius Maia da |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Transtorno do espectro autista;Educação inclusiva;Plataforma digital |
Issue Date: | 28-Nov-2024 |
Publisher: | 121 |
Citation: | SOUZA, Lucas Dias Tomé de. Tecnologia na construção de escolas inclusivas: plataforma digital de apoio educacional e emocional para alunos no espectro autista (TEA). 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2024. |
Abstract: | A fase escolar tem papel fundamental na formação de um indivíduo, fornecendo não apenas conhecimento acadêmico, mas também habilidades sociais e emocionais essenciais. No entanto, muitos alunos têm necessidades que vão além do que um ambiente escolar de ensino regular oferece, este é o caso de pessoas diagnosticadas com o transtorno do espectro autista. Visando a inclusão e o aprimoramento do ambiente escolar, este artigo tem como objetivo demonstrar os benefícios e a viabilidade de uma plataforma digital voltada para o apoio educacional e emocional, tanto para estes alunos quanto para seus familiares. Além de coletar dados de pesquisas sobre a vida escolar de alunos, também é apresentada uma análise detalhada da viabilidade técnica para integrar esses dados aos recursos da plataforma. The school phase plays a fundamental role in the formation of an individual, providing not only academic knowledge but also essential social and emotional skills. However, many students have needs that go beyond what a regular school environment can offer, such as individuals diagnosed with autism spectrum disorder. Aiming at inclusion and improving the school environment, this article aims to demonstrate the benefits and feasibility of a digital platform focused on educational and emotional support, for both the students and their families. In addition to collecting data from researches on the school life of students, a detailed analysis of the technical feasibility of integrating this data into the platform's resources is also presented. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33533 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informaticanegocios_2024_2_lucasdiastomedesouza_tecnologianaconstrucaodeescolasinclusivasplata.pdf | 604.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.