Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31904
Title: | A importância do CRM – Customer Relationship Management – nos sistemas de informação para o atendimento personalizado |
Other Titles: | The importance of CRM – Customer Relationship Management – in information systems for personalized service |
Authors: | LOPES, Lucas Rodrigues |
Advisor: | PRANDO, Elton César |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Tecnologia da informação;Serviço ao cliente |
Issue Date: | Jul-2020 |
Publisher: | 182 |
Citation: | LOPES, Lucas Rodrigues. A importância do CRM – Customer Relationship Management – nos sistemas de informação para o atendimento personalizado. 2020. 72 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Gestão da Tecnologia da Informação) - Fatec Catanduva, Catanduva, 2020. |
Abstract: | Com o advento da tecnologia veio a constante necessidade de inovação na área de Tecnologia
da Informação, considerando o cenário competitivo atual, as empresas devem se manter
atualizadas na área tecnológica, com o intuito de atingir os objetivos organizacionais. Para
tanto, são desenvolvidos softwares com variada aplicabilidade dentro das organizações. Na
perspectiva organizacional, é de extrema importância pensar no serviço prestado ao cliente, se
o atendimento e o serviço oferecido são realizados de acordo com o proposto e se atende às
expectativas. Nesse sentido a Gestão do Relacionamento com o cliente ou Customer
Relationship Management (CRM) fornece práticas, estratégias e tecnologias focadas nos
clientes para otimizar os serviços prestados, e por meio das informações coletadas, prover novos
rumos para a Organização. O objetivo deste estudo é propor um levantamento das diversas
ferramentas fornecidas pelo CRM em uma pequena empresa da cidade de Catanduva, e por
meio desse estudo analisar-se-á quais já estão sendo aplicadas e sua topografia e quais delas
poderá possivelmente serem oferecidas à organização, assim como seu impacto no ambiente
organizacional. O estudo demonstrou que as ferramentas existem, mas são subutilizadas por
diversos fatores, o que sugere um estudo posterior para acompanhamento do caso. With the advent of technology came the constant need for innovation in the area of Information Technology, considering the current competitive scenario, companies must keep themselves updated in the technological area, in order to achieve organizational objectives. For that, software is developed with varied applicability within organizations. From an organizational perspective, it is extremely important to think about the service provided to the client, if the service and the service offered are carried out according to the proposal and if it meets expectations. According to this, Customer Relationship Management or (CRM) provides practices, strategies and technologies focused on customers to optimize the services provided, and through the information collected, provide new directions for the Organization. The objective of this study is to propose a survey of the various tools provided by CRM in a small company in the city of Catanduva, and through this study it will be analyzed which ones are already being applied and their topography and which ones possibly be offered to the organization, as well as its impact on the organizational environment. The study demonstrated that the tools exist, but are underutilized by several factors, which suggests a further study to monitor the case. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31904 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestao_tecnologia_informacao_2020_1_lucas_rodrigues_lopes_a_importancia_do_CRM _customer_relationship_management_nos_sistemas_informaçao_para_o_atendimento_personalizado.pdf Restricted Access | 2.57 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.