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dc.contributor.advisorGATAROSSA, Ângela Antônia Lopes Biudes-
dc.contributor.authorHORÁCIO, Anderson Roberto-
dc.contributor.authorSOARES, Lizandra Sanches-
dc.date.accessioned2024-11-04T21:28:06Z-
dc.date.available2024-11-04T21:28:06Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationHORÁCIO, Anderson Roberto; SOARES, Lizandra Sanches. O impacto do reality show Big Brother Brasil sobre as marcas anunciantes. Orientadora: Ângela Antônia Lopes Biudes Gatarossa. 2023. 184 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso superior de Gestão Empresarial) - Fatec Catanduva, Catanduva, SP, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/25944-
dc.descriptionThe theme of this study is the impact of the Big Brother Brasil reality show on advertising brands. The objective of this academic work is to identify the results generated by the Big Brother Brasil program for the brands that advertise in it. Adopting the methodology of bibliographical research, the study is theoretically based, mainly, on marketing authors such as Cobra, Kotler, Keller and Las Casas. In the relation to the contents conveyed by the reality show, the information was collected from websites and articles on the internet. Initially the research shows that understanding and using marketing strategies can generate greater competitiveness for companies, as well as highlight and strengthen their brands. It also presents marketing communication tactics as strong allies of the company when it comes to publicizing and boosting sales of products and services. The study of the reality show's impact on advertising brands, which portrays the program's history and presents an except contemplating the 2021, 2022 and 2023 editions, concludes that the results obtained by brands when advertising on Big Brother Brasil, whether in the form of advertising, editorial merchandising and/or sales promotion, are extremely positive, due to the large audience and exposure provided by the program. Such results are seen by companies in terms of increases in popularity with the target audience, traffic on social networks, mentions and sales of their products and services.pt_BR
dc.description.abstractEste estudo tem como tema o impacto do reality show Big Brother Brasil sobre as marcas anunciantes. O objetivo do trabalho é o de identificar quais são os resultados gerados pelo programa Big Brother Brasil às marcas que nele anunciam. Adotando a metodologia de pesquisa bibliográfica, o estudo tem embasamento teórico, principalmente, em autores de marketing como Cobra, Kotler, Keller e Las Casas. Já no caso dos conteúdos relacionados ao reality show, as informações foram coletadas em sites, artigos e matérias de internet. Assim, inicialmente a pesquisa mostra que entender e utilizar estratégias de marketing pode gerar maior competitividade para as empresas, assim como destacar e fortalecer suas marcas. Também apresenta as táticas de comunicação mercadológica como fortes aliadas da empresa quando se trata da divulgação e do impulsionamento das vendas de produtos e serviços. Já o estudo do impacto do reality show sobre as marcas anunciantes, que retrata o histórico do programa e apresenta um recorte contemplando as edições de 2021, 2022 e 2023, conclui que os resultados obtidos pelas marcas ao divulgarem no Big Brother Brasil, seja em forma de propaganda, merchandising editorial e/ou promoção de vendas, são extremamente positivos, devido à grande audiência e a exposição que o programa proporciona. Tais resultados são visualizados pelas empresas no que se refere aos aumentos de popularidade junto ao público-alvo, tráfego nas redes sociais, menções e venda dos seus produtos e serviços.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarialpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher182pt_BR
dc.subjectMarcaspt_BR
dc.subjectMarcas comerciaispt_BR
dc.subjectComunicaçãopt_BR
dc.subjectMarketing estratégicopt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleO impacto do reality show Big Brother Brasil sobre as marcas anunciantespt_BR
dc.title.alternativeThe impact of the reality show Big Brother Brasil on advertising brandspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
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