Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/25437
Title: | Plano de marketing Techboxoficial: dropshipping no e-commerce |
Authors: | SANTOS, Antonio Gabryel Fagundes dos LARIOS, Julia Lopes Carvalho Domingues CRUZ, Kamilla Fernandes Alves SANTOS, Kauê Oliveira dos |
Advisor: | CABRERA, Roberta de Oliveira |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Negócios - Plano;Comércio eletrônico |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | 205 |
Citation: | SANTOS, Antonio Gabryel Fagundes dos et al. Plano de marketing Techboxoficial: dropshipping no e-commerce. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Administração) – ETEC de Heliópolis - Arquiteto Ruy Ohtake, São Paulo, 2024. |
Abstract: | Este projeto visa realizar um plano de negócios via Marketplace, um
mercado online, como um tipo de site de comércio eletrônico em que as
informações de produtos ou serviços são fornecidas por terceiros. Os mercados
online são o principal tipo de comércio eletrônico multicanal e podem ser uma
forma de agilizar o processo de produção. Esse modelo de vendas passou a
ganhar mais notoriedade entre os brasileiros durante e após a pandemia,
através dessas plataformas de e-commerce, foi usada a modalidade logística
de Dropshipping ou envio direto, que basicamente é uma técnica de gestão da
cadeia logística na qual o revendedor não mantém os produtos em estoque,
mas, oferta e comercializa itens que estão no estoque do fornecedor em
qualquer lugar do mundo. Isso utilizando o segmento de eletroeletrônicos de
origem estrangeira como segmentação de produto, e assim explorar as a
oportunidades lucrativas do ramo.
Palavras-chave: Dropshipping; E-commerce; Marketplace. This project aims to carry out a business plan via Marketplace, an online marketplace, as a type of e-commerce site in which product or service information is provided by various third parties. Online marketplaces are the main type of multichannel e-commerce and can be a way of speeding up the production process. This sales model began to gain more notoriety among Brazilians during and after the pandemic, and through these e-commerce platforms the logistics modality of Dropshipping or direct shipping will be used, which is basically a logistics chain management technique in which the reseller does not keep the products in stock, but offers and sells items that are in the supplier's stock anywhere in the world. This is done by using the segment of electronics of foreign origin as a product segmentation, and thus exploiting the lucrative opportunities in the industry. Key-words: Dropshipping; Marketplace; E-commerce. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/25437 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tecnicoemadministracao_2024_1_ antoniogabryelfagundesdossantos_ planodemarketingtechboxoficialdropshipping.pdf Restricted Access | 483.98 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.