Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/23984
Title: | Acessa vagas: sistema web para gerenciamento de reserva de vagas escolares. |
Other Titles: | Access places: web system for managing school place reservations. |
Authors: | RIBEIRO, Amanda Naiara SAMPAIO, Branda Estefani OLIVEIRA, Sunamita Alves de |
Advisor: | BOER, Marcelo Tadeu CARVALHO, Tássia da Silva de |
Other contributor: | FIAMENGHI NETO, Antonio GUILHEMAT, Patrícia Helena Roman CARVALHO, Tássia da Silva de |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Escola pública;Softwares;Estudantes |
Issue Date: | Jul-2016 |
Publisher: | 138 |
Citation: | RIBEIRO, Amanda Naiara; SAMPAIO, Brenda Estefani; OLIVEIRA, Sunamita Alves de, 2016. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática para internet) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2016. |
Abstract: | Visando a dificuldade existente em encontrar vagas disponíveis em escolas
próximas das casas, o software desenvolvido tem como principal objetivo auxiliar os
pais e responsáveis a realizar uma reserva de vagas online, evitando que os
possíveis usuários percam tempo indo pessoalmente as escolas para procurarem
vagas para seus filhos (as). Dessa forma, o Software Acessa Vagas facilita a busca
por uma escola. No desenvolvimento do trabalho participam quatro atores, sendo
eles Administrador, que realiza cadastro das escolas, cadastro pessoal e cadastro
semestre/ano; Ator Escola, que realiza cadastro turmas e vagas disponíveis em
cada turma; Ator Responsável, que realiza cadastro pessoal e cadastro dependente,
e ator Dependente, que fornece seus dados para que o ator Responsável possa
realizar seu cadastro. O projeto corresponde à expectativa de reservar uma vaga por
cinco dias em uma turma de determinada escola selecionada pelo responsável para
seus dependentes, e assim ter um prazo para efetivar a matrícula. Para o
desenvolvimento do projeto foram realizadas pesquisas com base em referências
bibliográficas, além da aplicação de conceitos de orientação a objetos e
programação em camadas MVC (model-view-controller) para melhor organização e
manutenibilidade do software. Para a modelagem dos diagramas foi utilizada a UML
2.0 (Linguagem de Modelagem Unificada). Aiming at the existing difficulty finding places available in schools near the homes, the developed software aims to help parents and guardians to conduct an online vacancies reserve, preventing potential users waste time personally going to schools to seek places for their children, and more easily find the right school with places available to accommodate them. And so, the Software Access Vacancy will facilitate the search for a school. In the development work it was involved four players, being them Administrator, which performs registration of schools, staff registration and semester/year registration; Actor School, which performs class registration and places available in each class; Responsible actor, who performs personal and dependent registration, and Dependent actor, which provides his/her data to the responsible actor so he can perform his/her registration. The project corresponds to the expected reserve a vacancy for five days in a classroom of a school selected by the person Responsible for their dependents, and thus have a period to effect the registration. For the development of the project it was carried out research based on bibliographic references, as well as application of concepts of oriented objects and layers programming in MVC (model-view-controller) for better organization and maintainability of the software. For the modeling of the diagrams it was used UML 2.0 (Unified Modeling Language). |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/23984 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ACESSA VAGAS - SISTEMA WEB PARA GERENCIAMENTO DE RESERVA DE VAGAS ESCOLARES.pdf Restricted Access | 2.58 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.