Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21276
Title: | A importância da análise Swot para os microempreendedores individuais (MEI) |
Other Titles: | The importance of swot analysis for individual microentrepreneurs (MEI) |
Authors: | LIMA, Carlos Felipe Spinelli de BARROS, Italo Borges de Azevedo SILVA, Lavínia Thomáz da SANTOS, Marcela Cristine Teodoro dos CARLOS, Maria Clara dos Santos de Oliveira FERREIRA, Taynara Oliveira |
Advisor: | GONÇALVES, Mariana Brandão Pinto Sene |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing (ferramentas);Empreendedor |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | 077 |
Citation: | LIMA, Carlos Felipe Spinelli de, BARROS, Italo Borges de Azevedo, SILVA, Lavínia Thomáz da, SANTOS, Marcela Cristine Teodoro dos, CARLOS, Maria Clara dos Santos de Oliveira, FERREIRA, Taynara Oliveira .A importância da análise Swot para os microempreendedores individuais (MEI), 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso de Marketing )-ETEC Prof.José Sant'Ana de Castro de Cruzeiro, Cruzeiro,2024. |
Abstract: | Este trabalho busca contextualizar a matriz de análise S.W.O.T. e entender suas
funcionalidades para a criação de estratégias de marketing, abordando sua
relevância para microempreendedores individuais (MEI), a utilização de suas
ferramentas para identificar problemas e criar planejamentos estratégicos e seus
impactos no cotidiano de um negócio. Para tanto, aplicou-se uma pesquisa
online para diagnosticar o perfil dos MEIs de Cruzeiro - SP e uma entrevista para
exemplificar os desafios desse profissional. Nesse sentido, entende-se que o
presente trabalho pode contribuir para futuros debates sobre os principais
desafios dos Microempreendedores Individuais, bem como o uso de ferramentas
de análise de mercado, como a Análise S.W.O.T., para superá-los. This study aims to contextualize the SWOT analysis matrix and understand its functionalities for creating marketing strategies, addressing its relevance to micro-entrepreneurs (MEIs), the use of its tools to identify problems and create strategic plans, and its impacts on the daily life of a business. To this end, an online survey was applied to diagnose the profile of MEIs in Cruzeiro - SP, and an interview to exemplify the challenges of this professional. In this sense, it is understood that this work can contribute to future debates on the main challenges of Micro-Individual Entrepreneurs, as well as the use of market analysis tools, such as SWOT Analysis, to overcome them. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21276 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC finalizado Análise SWOT.pdf Restricted Access | 414.62 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.