Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20948
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVISCARDI, Roseli Aparecida-
dc.contributor.advisorSILVA, Natalia Trocoli Marques da-
dc.contributor.authorSOUSA, Alice dos Santos-
dc.contributor.authorOLIVEIRA, Breno Antonio Soares de-
dc.contributor.authorSALLES, Daiane Fernanda-
dc.contributor.authorCRUZ, Geovana Silva da-
dc.contributor.authorFERRANTI, Marcia Aparecida Sanches-
dc.contributor.authorSCARPANTE FILHO, Marcio Roberto-
dc.contributor.otherVISCARDI, Roseli Aparecida-
dc.contributor.otherSILVA, Natalia Troccoli Marques da-
dc.date.accessioned2024-07-04T23:44:08Z-
dc.date.available2024-07-04T23:44:08Z-
dc.date.issued2024-06-25-
dc.identifier.citationSOUSA, Alice dos Santos; OLIVEIRA, Breno Antonio Soares de; SALLES, Daiane Fernanda; CRUZ, Geovana Silva da; FERRANTI, Marcia Aparecida Sanches; SACARPANTE FILHO, Marcio Roberto. Suspirando, 2024.Trabalho de Conclusão de Curso(Curso Técnico em Administração)Etec Professor Massuyuki Kawano, Tupã, 2024.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20948-
dc.descriptionhe difference is in producing an innovative, light simple meringue based on organic products, its gourmet version is improved and sophisticated of the classic meringue, by using high quality ingredients, such as powdered sugar and fresh organic egg whites, which gives a light and crunchy texture. Improve the product, considering it simple, adding quality, value and different ways. The research theme was based on literary and bibliographical research methodology, bringing together tested and proven recipes. The research showed that the gourmet meringue pleased the public because it is a differentiated product, adding varied flavors and shapes, making it attractive for different event segments. Regarding the financial plan, a total investment of R$73,878.00 was proposed, divided between the 6 partners and with an initial annual revenue of R$86,060.00, giving a positive viability in operational profit. It is concluded that Suspiros Gourmet arrived with the mission of pleasing the consumer public, making production grow and the customer showing their satisfactionpt_BR
dc.description.abstractO diferencial, em produzir um suspiro simples inovador, leve e com base em produtos orgânicos, a sua versão gourmet é aprimorada e sofisticada do suspiro clássico, por utilizar ingredientes de alta qualidade, como o açúcar impalpável e claras de ovos orgânicos frescos, o que confere uma textura leve e crocante. Aprimorar o produto, considerando simples, agregando qualidade, valor e formas diferentes. O tema da pesquisa foi baseado em metodologia de pesquisa literária e bibliográfica, agregando receitas testadas e comprovadas. A pesquisa mostrou que o suspiro gourmet, agradou ao publico por se tratar de um produto diferenciado, agregando sabores e formas variados, tornado atrativo para diversos segmentos de eventos. Na questão do plano financeiro foi proposto o investimento total no valor de R$73.878,00 reais divididos entre os 6 sócios e tendo um faturamento inicial anual de R$86.060,00 dando uma viabilidade positiva no lucro operacional. Conclui-se que os Suspiros Gourmet, chegou com a missão de agradar ao público consumidor, fazendo que a produção cresça e o cliente mostre sua satisfaçãopt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Administraçãopt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher136pt_BR
dc.subjectDocespt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleSuspirandopt_BR
dc.title.alternativeSighingpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suspirando_.pdf998.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.