Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20088
Title: | AIB: agility in buying. |
Other Titles: | AIB: agility in buying. |
Authors: | BARBOZA, Adrian de Souza HUMER, Ingrid Ferreira RASTELLI, Leonardo Leomar Borges VALÉRIO, Suani Aparecida de Godoi FERNANDES, Yasmim Cristiana de Jesus |
Advisor: | CRUZ, Thiago Alves da |
type of document: | Monografia |
Keywords: | aplicativos móveis;Mercados;Negócio (Plano);Consumidor |
Issue Date: | Dec-2020 |
Publisher: | 138 |
Citation: | BARBOZA, Adrian de Souza; HUMER, Ingrid Ferreira; RASTELLI, Leonardo Leomar Borges; VALÉRIO, Suani Aparecida de Godoi; FERNANDES, Yasmim Cristiana de Jesus , 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2020. |
Abstract: | O presente trabalho apresenta o processo de abertura de empresa. Para isso,
foi criado o plano de negócios da AIB – AGILITY IN BUYING, que fornecerá um
aplicativo voltado para compras em mercados. Através do estudo realizado, foi
possível analisar a viabilidade de fornecimento do aplicativo; foram feitas
pesquisas pelas quais chegamos às definições da forma jurídica da empresa,
missão, visão, análise de mercado, estudo de clientes, concorrentes,
marketing, layout e custo financeiro. Com isso, foi possível chegar à conclusão
do quanto o aplicativo será viável em sua implantação no mercado, ele será
responsável pelo auxílio aos consumidores na hora de fazer uma lista de
compras, analisar preços em diferentes supermercados (ou mesmo em
mercados pequenos), realizar a compra sem sair de casa, consultar preços de
diferentes produtos. Isso possibilita ao cliente final realizar suas compras com
maior comodidade e tranquilidade, de forma que não ultrapasse o orçamento
do mês. Através da pesquisa de mercado, vimos o que os clientes esperam e
desejam do aplicativo. This work presents the process of starting a company. For this, the business plan of AIB - AGILITY IN BUYING was created, which will provide an application aimed at shopping in markets. Through the study, it was possible to analyze the feasibility of supplying the application; research was carried out by which we arrived at the definitions of the company's legal form, mission, vision, market analysis, study of customers, competitors, marketing, layout and financial cost. With that, it was possible to reach the conclusion of how feasible the application will be in its implementation in the market, it will be responsible for helping consumers when making a shopping list, analyzing prices in different supermarkets (or even in small markets), making purchase without leaving home, consult prices for different products. This allows the end customer to make their purchases with greater convenience and tranquility, in a way that does not exceed the budget of the month. Through market research, we saw what customers expect and want from the application. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20088 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_administracao_aib_agilityinbuying.pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.