Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17285
Title: | Marketing educacional: em prol da visibilidade escolar |
Other Titles: | Educational marketing: in favor of school visibility |
Authors: | RIBEIRO, Carlos Eduardo dos Santos COCENZA, Lavinia Lopes OLIVEIRA, Livia Maria Silva de FERNANDES, Maria Eduarda Moreira |
Advisor: | SILVA, Elton Orris Marinho da MORAIS, Leonidas Magno de |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Marketing;Ambiente escolar;Tecnologia |
Issue Date: | Dec-2023 |
Publisher: | 240 |
Citation: | RIBEIRO, Carlos Eduardo dos Santos; COCENZA, Lavinia Lopes; OLIVEIRA, Livia Maria Silva de; FERNANDES, Maria Eduarda Moreira. Marketing educacional: em prol da visibilidade escolar. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso ( Curso Técnico em Marketing) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2023. |
Abstract: | O ambiente escolar não é visto como área de aplicação de marketing por
muitas pessoas, por pensarem que pode vir a faltar ética e sensibilidade com os
alunos, sendo eles os clientes. Concluindo, neste artigo o objetivo é provar a ação do
marketing educacional nas escolas, sendo os alunos nosso público alvo para aplicação de estratégias envolvendo tecnologia, por meio de pesquisas e referências bibliográficas e documentais. The school environment is not seen as an area of application of marketing by many people, as they think that it may lack ethics and sensitivity with students, as they are customers. In conclusion, in this article the objective is to prove the action of educational marketing in schools, with students being our target audience for the application of strategies involving technology, through research and bibliographical and documental references. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17285 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2023_2_carloseduardodossantosribeiro_marketingeducacional.pdf | 403.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.