Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15840
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFROSONI, Daniele Junqueira-
dc.contributor.authorDINIZ, Jennison Enthony Oliveira-
dc.contributor.authorBUIN, Ramon Gottardo-
dc.contributor.authorVAL, Victória Gálico do-
dc.contributor.authorSILVA, Yago Ismael da-
dc.contributor.otherCRUZ, Benedito Aparecido-
dc.contributor.otherSOUZA, Alexandre Donizetti de-
dc.date.accessioned2024-02-01T17:34:17Z-
dc.date.available2024-02-01T17:34:17Z-
dc.date.issued2023-06-17-
dc.identifier.citationDINIZ, Jennison Enthony Oliveira; BUIN, Ramon Gottardo; VAL, Victória Gálico do; SILVA, Yago Ismael da. Blinded: ver na sombra, 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Jogos Digitais) - Faculdade de Tecnologia de Americana “Ministro Ralph Biasi”, Americana, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15840-
dc.descriptionThe project has as main goal to develop a ludic and interpersonal experience through a sensory and immersive game, leading the player to experience a way of rereading and interpreting the difficulties of a visually impaired person. The software approaches the story of the kidnapping of a blind child who needs to think and escape the situation alone, going through puzzles, chases and a psychological terror transmitted to the player in the form of the absence of light. The intention is to create an immersive and artistic environment based on the game's systems and mechanics, transporting the user's perspective to the character and making him feel the same difficulties. The work presents the development process from beginning to end, from the explanation of psychological and artistic concepts, to the development of the system logic. The game has achieved a satisfactory result and there are intentions to add new content and improvements in the future.pt_BR
dc.description.abstractO projeto tem como objetivo desenvolver uma experiência lúdica e interpessoal através de um jogo sensorial e imersivo, levando o jogador a experimentar uma forma de releitura e interpretação sobre as dificuldades de um deficiente visual. O software aborda a história do sequestro de uma criança cega que precisa pensar e escapar sozinha da situação, passando por quebra cabeças, perseguições e um terror psicológico transmitido ao jogador na forma de ausência de luz. A intensão é criar um ambiente imersivo e artístico a partir dos sistemas e mecânicas do jogo, transportando a perspectiva do usuário a da personagem e fazê-lo sentir as mesmas dificuldades. O trabalho apresenta o processo de desenvolvimento do começo ao fim, desde a explicação dos conceitos psicológicos e artísticos, ao desenvolvimento da lógica de sistema. O jogo atingiu um resultado satisfatório e há intenção de adicionar conteúdo e melhorias futuramente.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Jogos Digitaispt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher004pt_BR
dc.subjectJogos eletrônicospt_BR
dc.subjectDeficiência visualpt_BR
dc.subject.otherInformação e Comunicaçãopt_BR
dc.titleBlinded: ver na sombrapt_BR
dc.title.alternativeBlinded: see in the shadowpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20231S_Jennison Enthony Oliveira Diniz_OD1565.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open
TA - Jennison Enthony Oliveira Diniz.pdf
  Restricted Access
1.17 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.