Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorALVES, Alan Rangel-
dc.contributor.authorSANTOS, Bianca Freitas dos-
dc.contributor.authorCERQUEIRA, Deyse Simon Oliveira de-
dc.contributor.authorRAMOS, Gabriela de Mello-
dc.contributor.authorPINHEIRO, Juliana Faria-
dc.date.accessioned2023-10-27T22:22:20Z-
dc.date.available2023-10-27T22:22:20Z-
dc.date.issued2014-12-
dc.identifier.citationSANTOS, B. F. dos et al. A importância da gestão de estoques no e-commerce, 2014. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2014.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14972-
dc.description.abstractEste estudo mostra inicialmente a trajetória da empresa francesa Grupo Carrefour. Com base nos dados coletados, foi feita uma análise e obtivemos um diagnóstico sobre a problemática encontrada na administração do seu site de vendas que entrou em funcionamento no ano de 2010 e em apenas dois anos foi forçado a sair do ar por conta de seu mau gerenciamento e por não atingir a demanda. Como solução, propomos a implantação de um sistema de gerenciamento de estoques adequado ao ambiente virtual, já que este é um problema encontrado por muitos empreendedores ao entrar no âmbito do e-commercept_BR
dc.description.abstractThis study initially shows the trajectory of the French company Carrefour Group. Based on the data collected, an analysis was made and got a diagnosis of the problems encountered in the administration of its website sales, which started operating in 2010 and in only two years was forced off the air due to their poor management and don’t meet the demand. As a solution, we propose the implantation of a management system suitable to the virtual environment stocks, since this is a problem faced by many enterprising when enter the field of e-commerce.pt_BR
dc.description.abstractThis study initially shows the trajectory of the French company Carrefour Group. Based on the data collected, an analysis was made and got a diagnosis of the problems encountered in the administration of its website sales, which started operating in 2010 and in only two years was forced off the air due to their poor management and don’t meet the demand. As a solution, we propose the implantation of a management system suitable to the virtual environment stocks, since this is a problem faced by many enterprising when enter the field of e-commerce.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Administraçãopt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher172pt_BR
dc.subjectEstoquespt_BR
dc.subjectComércio eletrônicopt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleA importância da gestão de estoques no e-commercept_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
administraçao_2014_2_biancafreitas_aimportanciadagestaode.pdf
  Restricted Access
386.72 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.