Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11650
Title: Síndrome de Burnout em professores de escolas públicas
Other Titles: Burnout syndrome in public school teachers
Authors: ALVES, Gabriela
FREITAS, Marlene de
OLIVEIRA, Damaris
OLIVEIRA, Denise
RAMOS, Camila
Advisor: QUEIROZ, Gilberto José de
type of document: Monografia
Keywords: Doenças ocupacionais;Escola pública;Saúde mental
Issue Date: 12-Dec-2022
Publisher: 238
Citation: ALVES, Gabriela; FREITAS, Marlene de; OLIVEIRA, Damaris; OLIVEIRA, Denise; RAMOS, Camila. Síndrome de Burnout em professores de escola públicas, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual ETEC Irmã Agostina (Jardim Satélite - São Paulo), São Paulo, 2022.
Abstract: Com o aumento de afastamentos de profissionais das atividades consideradas linha de frente devido a estafa de trabalho, realizamos uma pesquisa focada nos educadores de escolas públicas para identificarmos os principais motivos de acometimento pela doença chamada Síndrome de Burnout. Quais incentivos educacionais, de saúde e pessoais podem existir para mitigar o aumento desta síndrome? O intuito da pesquisa é levantar evidências e propor um projeto de melhoria da saúde mental dentro da Etec Irmã Agostina.
With the increase of professionals in time off from front-line activities due to work overload, we conducted a survey focused on public school educators to identify the main reasons for this illness, called Burnout Syndrome.What educational, health, and personal incentives can exist to mitigate the increase of this syndrome?The purpose of the research is to raise evidence and propose a project to improve mental health within the Etec Irmã Agostina
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11650
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Síndrome de Burnout em professores de escolas públicas.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.