Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSILVA, Sandra Paula da-
dc.contributor.authorCRISTINA, Jessica-
dc.contributor.authorCARVALHO, Kawan-
dc.contributor.authorNUNES, Makoy-
dc.contributor.otherSILVA, Sandra Paula da-
dc.contributor.otherDINIZ, Priscila Martins-
dc.contributor.otherSANTANA, Jefferson Jeanmonod de Azevedo-
dc.date.accessioned2023-02-02T16:50:27Z-
dc.date.available2023-02-02T16:50:27Z-
dc.date.issued2012-06-
dc.identifier.citationCRISTINA, J. ; CARVALHO, K. ; NUNES, M. Planejamento estratégico de marketing: Banda "SP9", 2012. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2012.pt_BR
dc.identifier.urihttp://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11192-
dc.description.abstractEste trabalho consiste na implantação de técnicas mercadológicas à prestadora de serviço objeto de estudo a banda "SP9", cuja finalidade foi obter melhorias em sua imagem e divulgação. Esta banda apresentou alguns processos inadequados, o que abriu espaço para que o grupo implantasse seu projeto. O marketing que trata a oportunidades ao elaborar estratégias para a Banda divulgar seus serviços qualificados demonstrando seus diferenciais em relação à concorrência e alcançar prestígio e reconhecimento no mundo musical Gospel. Assim, foram apresentadas as pesquisas e os projetos que trouxeram benefícios ao grupo, contribuindo para seu desenvolvimento.pt_BR
dc.description.abstractThis work consists of the implementation of marketing techniques to the service provider object of study the band "SP9", whose purpose was to obtain improvements in its image and dissemination. This band presented some inadequate processes, which opened space for the group to implement its project. Marketing that deals with opportunities when devising strategies for the Band to publicize its qualified services, demonstrating its differentials in relation to the competition and achieving prestige and recognition in the Gospel music world. Thus, the research and projects that brought benefits to the group, contributing to its development, were presented.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Marketingpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher172pt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titlePlanejamento estratégico de marketing: Banda "SP9"pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marketing_2012_1_jessicacristina_planejamentoestrategicodemarketingbanda.pdf
  Restricted Access
15.02 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.