Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10584
Title: | A influência do marketing digital no comportamento de compra do consumidor |
Other Titles: | The influence of digital marketing on consumer buying behavior |
Authors: | MOREIRA, Michele Gutiere Pigatto |
Advisor: | MARTINS JÚNIOR, Alberto |
Other contributor: | ANDRADE, Sanete Irani VIEIRA, André dos Santos |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing de mídias sociais;Comportamento do consumidor;Mídias sociais |
Issue Date: | 14-Jun-2021 |
Publisher: | 004 |
Citation: | MOREIRA, Michele Gutiere Pigatto. A influência do marketing digital no comportamento de compra do consumidor, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2021 |
Abstract: | Com o crescimento acelerado do uso da internet, praticamente tudo que fazemos no
dia a dia foi para o digital e o marketing não poderia ser diferente. Por isso é de
extrema relevância para o mundo acadêmico e principalmente empresarial, conhecer
as técnicas de marketing digital e ganhar espaço e destaque online, pois uma marca
com boa referência no mercado agrega valor aos seus produtos e serviços, e isso faz
toda diferença na hora da venda. Neste trabalho de graduação foram apresentados
os principais conceitos do marketing tradicional, como surgiu o marketing digital, e
quais suas principais ferramentas e mídias sociais utilizadas. Além disso foi realizada
uma pesquisa na internet através de um questionário com perguntas simples e diretas
a fim de comprovar se as impressões causadas pelo meio digital interferem na escolha
final de produtos e serviços. E concluiu- se que o marketing é de extrema relevância
para a escolha dos consumidores, sendo assim essencial para as empresas que
querem sobreviver, bem como crescer e se sobressair no mercado With the rapid growth of internet use, practically everything we do on a daily basis has gone digital and marketing could not be different. That is why it is extremely important for the academic world and especially for business, to know digital marketing techniques and gain space and prominence online, as a brand with a good market reference adds value to your products and services, and this makes all the difference at the time of the sale. In this graduation work, the main concepts of traditional marketing were presented, how digital marketing emerged, and what are its main tools and social media used. In addition, an internet survey was conducted through a questionnaire with simple and direct questions in order to prove whether the impressions caused by the digital medium interfere in the final choice of products and services. And it was concluded that marketing is extremely relevant for consumer choice, thus being essential for companies that want to survive, as well as grow and stand out in the market. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10584 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1S2021_Michele Gutiere Pigatto Moreira_OD01071.pdf Restricted Access | 1.96 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
TermodeAutorização - Michele Gutiere Pigatto Moreira.docx Restricted Access | 136.02 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.