Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10579
Title: Arrumaria: de mina para mina
Other Titles: Housekeeping: from mine to mine
Authors: DUARTE, Gabrielle de Souza
BUZONI, Talita
PEREIRA, Thiany Helena Casaes
Advisor: GARBERO, Reydner Furtado
Other contributor: SCHLUTER, Mauro Roberto
CAETANO, Luiz Carlos
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Empreendedorismo;Marketing de serviço;Planejamento estratégico
Issue Date: 14-Jun-2021
Publisher: 004
Citation: DUARTE, Gabrielle de Souza, BUZONI, Talita, PEREIRA, Thiany Helena Casaes. Arrumaria: de mina para mina, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2021
Abstract: Este estudo tem por objeto a elaboração de um plano de negócio para criação de uma empresa chamada ArruMaria: de mina para mina, que intermedia serviços para o público feminino na cidade de São Paulo via aplicativo. O plano de negócios é fundamental para analisar de forma ampla a viabilidade de uma empresa, analisar as estratégias necessárias, elaborar a pesquisa de mercado afim de conhecer o público alvo e ser capaz de alcança-lo, trabalhar o plano de marketing para analisar serviço, preço, praça e promoção, o plano operacional para explorar o serviço que a empresa vai fazer e detalhar todo os processos e por fim o plano financeiro que define as projeções e evidencia custos, capital, ponto de equilibro, prazo de retorno do investimento entre outros métodos para o desenvolvimento do negócio, evidenciando todo os conhecimento adquiridos e pesquisas.
This study aims to develop a business plan for the creation of a company called ArruMaria: de mina para mina (from chick to chick) , which mediates services for the female public in the city of São Paulo through an app. The business plan is crucial to broadly analyze the viability of a company, to analyze the necessary strategies, to develop a market research in order to know the target audience and to be able to reach it, working the marketing strategy to analyze service, price, place and promotion, the operational plan to explore the service that the company will do and detail all processes , and finally, the financial plan that defines the projections and evidences costs, capital, breakeven point, the return of an investment, among other methods for the development of the business, showing all the knowledge acquired and a survey
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10579
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1S2021_Gabrielle de Souza Duarte_OD0922.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open
Termo Autorização - Gabrielle de Souza Duarte.pdf
  Restricted Access
355.33 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.