Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10364
Title: | Aplicação dos conceitos de marketing e logística na empresa Marina's Noivas |
Authors: | LIMA, Bianca OLIVEIRA, Edvânia CAMARGO, Jéssica LUCAS, Mayara RODRIGUES, Nelson OLIVEIRA, Viviane de |
Advisor: | BATISTA, Silviane Fernanda |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Logística |
Issue Date: | Dec-2012 |
Publisher: | 172 |
Citation: | LIMA, B. et al. Aplicação dos conceitos de marketing e logística na empresa Marina's Noivas, 2012. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2012. |
Abstract: | O presente trabalho teve como foco principal a aplicação de conceitos de Marketing
e Logística que fossem capazes de melhorar e aperfeiçoar os processos da
empresa. Para alcançar os objetivos foram utilizados métodos de observação direta
do local de estudo e anotações. Devido a esse processo foi possível analisar o
sistema de atendimento, telefônico e pessoal, a organização dos pedidos, a
organização do Layout da loja e quais as insatisfações dos clientes. Por fim foram
dadas algumas sugestões de melhorias em relação os processos que foram
analisados com o decorrer do trabalho, em relação principalmente com: Atendimento
ao cliente, orçamento, provas e retiradas de pedidos, visando aumentar a qualidade
do produto/serviço oferecido, que por si esta ligada diretamente a rentabilidade da
empresa. This work was mainly focused on applying concepts of Marketing and Logistics who were able to improve and optimize business processes. To achieve the objectives were used methods of direct observation of the study site and annotations. Due to this process it was possible to analyze the answering system, telephone and personal organization applications, the organization and layout of the store where the customer dissatisfaction. Finally some suggestions were given for improvements regarding the processes that were analyzed in the course of work, particularly in relation to: Customer Service, budget, and evidence taken from applications in order to increase the quality of the product / service offered, which itself is linked directly to company profitability. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10364 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administraçao_2012_2_biancalima_aplicaçaodosconceitosdemarketing.pdf Restricted Access | 750.39 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.